Den 2 januari kl 7:45

Kom så äntligen våran älskade Tilia Briken Mercedes till världen 2450 g och 45 lång.


Allt startade vid kl 19 den 1 januari mindre onda värkar som kom med 5-10 minuters mellanrum väntade till 22 med att åka in även om jag skulle åka in så fort jag fick första värkarna men envisa jag stanade hemma i lugn och ro och packade lite saker att ha med mej.

Väl inne på förlossningen fick jag ondare och dom kollade tappen och jag var inte mogen och dom ville skicka hem mej som sas att nej det ska jag inte läs vad som står i sjornalen från arora jag ska få eda direkt för att undvika den smärta som jag hade med min sistfödda son men nej då det ville barnmorskan inte lyssna på utan hon skulle höra vad läkaren sa och efter ca 1 timme kommer hon tillbaka med morfin och sömntablet och bricanyl som jag ska ta så jag får sova ut ordentligt i stället jag tar dessa då är kl 00 och jag kan inte somna alls men värkarna avtar vid 01 och jag ligger där och har tråkigt gubben sover bredvid mej vid 5 tiden startar värkarna och dom är riktigt starka och gör fasligt ont jag ber henne ringa narkosläkaren för att få eda men hon säger att det är för tidigt då jag bara haft värkar i 10 minuter och omöjligt kan ha öppnat mej på den tiden jaja ok ingenting blir som det var planerat med arora "undra varför man ska gå där när ändå inte dom på förlossningen lyssnar och läser" när det gått ca 30 minuter säger jag till maken att nä nu måste jag väll åtminstone kunna få andas lustgas annars klarar jag inte detta snälla ring på dom och han ringer och bm kommer och säger ja då får jag väll undersöka dej men du kan omöjligt ha öppnat dej så det är dax min man komenterar att sist tog det 1 timme så var jag öppen 10 cm hon fnyser och gör sin undersökning och säger oj men hur kan det va möjligt springer ut och in kommer det undersköterskor som snabbt kör mej till ett förlossningsrum då hör jag bm säga till min man att jag redan är öppen 10 cm och att hon genast ska ringa narkosläkaren för eda hmm då var kl nu ca 7 på morgonen när kl är 10 över kommer en räddande bm min gamla som varit med mej under min sista hon säger att dom ringt på narkosen och beklagar att det blev som det blev men att jag inte skulle vara rädd för nu var hon där kl 7.30 säger hon att hon tror inte jag kommer hinna få eda för jag har ju krystvärkar men att hon kan lägga bäckenbottenbedövning som kan lindra litegran och ska göra en undersökning då går mitt vatten och 15 minuter senare förder jag min lilla tjej.

Ja vad säger man inget vart som jag tänkte mej men ändå ut kom en helt underbar tjej nu väntar jag på bm från arora ska ringa för det skulle hon göra när hon sett att jag fått barn ska bli intressant och höra vad hon säger om att jag inte fick den vård vi hade bestämt med läkaren och henne.


Här kommer en bild på min Lilla Tilia

Tilia Briken Mercedes  2010-01-02 2450 g 45 cm lång

Kommentarer
Postat av: Merja

Hej vännen.

Ett stort grattis till den lilla.

Hon är så söt.

Kram

2010-02-07 @ 18:47:07
URL: http://www.netty.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0