Fy villken vecka det varit

I tisdags var jag och hämtade mina små älsklingar på dagis och skolan vi kom hem lagade mat och bara var på mindre än 15 minuter så säger min annars glada och spraliga kille på 5 år att han är lite trött jag känner på honom tar temp och den visade 37,3 inge feber eller något sådant sen säger han att han har ont i kroppen efter ytterligare ca 15 minuter känner på honom igen då han ser riktigt drogad ut på ögonen han är brännande het hela ungen tar temp på honom igen och då vissar den 40,1 det gick så snabbt från en glad och sprallig kille till en kille som ligger i sängen och inte svarar på tilltal gav snabbt alvedon villket inte hjälpte när det gått 1 1/2 timme ringer jag sjukvårdsrådgivningen dom säger åt mej att ge mera alvedon eller ipren jag ger honom ipren febern gick ner till runt 39 grader får i honom lite vättska men han är mycket dålig min lilla kille på sjukvårdsrådgivningen tror dom att det är svininflunsan suck det är det sista vi behöver just nu, mina andra två små älsklingar är friska vissar inget tecken på att va eller bli sjuka wille får sova hos oss så vi kan ha stenhård koll på honom under natten.

Vid kl 1 på natten kommer flisan ner kokhet och säger att hon mår illa och har ont i huvet och kroppen tar temp på henne över 40 har hon då ringer igen till sjukvårdsrådgivningen får nästan samma svar som innan svin jaja mycket svin nu haha

Jag har klarat mej gubben min har klarat sig och gabbe minstingen klarade sig utan nått i dag när alla är friska och jag planerar att dom ska kunna återgå till dagis/skolan så suck jo minstingen har fått feber ja ha nu börjar vi igen över 40 grader har han och bara ligger och sover bredvid mej stackarn.

Läkaren på kvinnokliniken skrev ut tamiflu i förebyggande syfte till mej eftersom jag inte vill ta vaccinet dom försökte övertala mej men nä det funkade inte.

så där ja nu har jag skrivit av mej och ska sätta igång med lite mat till barnen och sen ska jag försöka se till att gabbe får i sig lite fil hade jag tänkt mej

Hoppas ni alla som läser här håller er friska och krya

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0